Experimenterar

Blir nog natt bloggning hela sommare tror jag. Kalle jobbar och jag kan inte sova, precis som förra gången. Har laddat ner massa filmer men var alldeles för utråkad för att orka vänta på dom och helt plötsligt står jag med en hårfärgsburk i handen och är i full gång. Köpte hårfärgen för rätt länge sen och ville färga hela håret i den ljusare nyansen som jag fick senast jag färgade vilket var platina blond färg men det blev typ rött. Har dock aldrig vågat färga själv, tänke ta kalles mamma till hjälp men hann inte komma så långt innan jag stod och höll på själv ändå. Jag skulle börja med utväxten och sen underhåret som var i min naturliga hårfärg. Men jag hann inte ens med hela underhåret innan jag märker att utväxten är orange och att hårfärgen håller på att ta slut. Jag måste alltså ha andvänt halva tuben till bara utväxten korkat nog. Helt fel blev det iallafall. Som tur var hade jag även köpt med mig två mörkare hårfärger hem som jag egentligen hade tänkt lämna tillbaka men tur nog inte han göra. Ser väldigt ljust ut nu men det är nog ljuset i badrummet som trollar också. Ser även att det är lite fläckigt här och var haha, herregud! Är så nyfiken på hur det kommer se ut när hela håret har torkat! En sak är iallafall säkert, jag ska aldrig mer färga håret på mig själv igen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0